sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Piersici

N-am mai făcut piersici de vreo 12 ani şi chiar mai bine, dar anul acesta le-am văzut la Criss pe facebook şi pe blog şi m-am gândit să fac şi eu  de Anul Nou.
Ingrediente pentru coji: 3 ouă, 150 g zahăr, 200 ml ulei, 1 praf de copt, o fiolă esenţă de vanilie, coaja de la o lămâie şi zeama din jumătate de lămâie, aproximativ 530g făină (atât mi-a intrat mie).
Mod de preparare: Ouăle, zahărul, uleiul şi esenţa de vanilie se pun într-un bol şi se mixează bine. Se adaugă coaja şi zeama de lămâie, se mixează până se omogenizează, apoi se pun cele 500 g făina cernută amestecată în prealabil cu praful de copt. Am amestecat uşor cu o lingură de lemn după caream frămâtat uşor şi am mai adăugat treptat vreo 30g făină.
 Din aluatul obţinut se formează biluţe puţin mai mici decât o nucă şi se aşează într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Par mari că le-am fotografiat de aproape.
 Se coc la foc mic vreo 20 de minute, în cuptorul preîncălzit.  Eu am copt exact două tăvi.
După ce se răcesc bine, se scobesc uşor cu un cuţitaş cu lama subţire şi vârful acuţit.
Pentru cremă eu am ales crema de ciocolată, preferata  noastră căreia i-am adăugat esenţa de rom şi miezul de la coji, dar nu tot.
Cremă: 3 ouă, 150 g zahăr, 100g ciocolată amăruie, 50 g ciocolată cu lapte (eu am folosit Schogetten), 200g unt, esenţă de rom după gust, 3/4 din cantitatea de miez de la coji.
Mod de preparare: Ouăle se ţin 10-15 minute în apă fierbinte (60-70 de grade).
Se pun într-o cratiţă, se mixează puţin, se adaugă tot zahărul şi se mixează la viteză mare până creşte considerabil volumul şi nu se mai simte zahărul. Se pune cratiţa pe aburi şi se fierbe vreo 15 minute.
 Am învăţat de pe Lucru de mână că este fiartă atunci când iei cu două degete, iar când le desprinzi se întinde uşor şi e lipicioasă.
 Se adaugă ciocolata şi se mai fierbe la foc mic până se omogenizează. Se lasă la răcit. Eu am scos-o pe balcon că era mai rece ca-n frigider. :)

Untul la temperatura camerei se mixează bine, se adaugă crema fiartă şi se mai mixează până se omogenizează. Se adaugă 3/4 din miezul de la coji şi esenţa de vanilie şi se mixează până se amestecă şi cu miezul şi esenţa de rom.

Cu crema obţinută umplem cojile şi lipim câte două.
Pentru ornare am dizolvat în apă colorat alimetar roşu şi galben(în boluri separate), am pus uşor în galben, apoi în roşu şi le-am dat prin zahăr tos. Le-am lăsat să stea puţin după care le-am aşezat în cutie.
Se pot orna cu frunzuliţe verzi sau cu unele făcute din pastă de zahăr. Eu am pus frunzuliţe din pastă de zahăr doar la câteva, cele  pe care le-am aşezat în cutie  pe ultimul rând.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu