joi, 9 ianuarie 2014

Pâine de casă fără frămâtare(2)

Cu vreme în urmă, am mai făcut pâine de casă fără frământare, dar înaite de Anul Nou am încercat şi reţeta de pe blogul Ghiocelei. Când am venit de la munte am repetat-o, dar am mărit puţin cantităţile că tava mea e mărişoară şi azi am făcut o nouă pituţă după aceeaşi reţetă şi am încercat totodată făina Castello de la Lidl (Bună!).
Ingrediente: 600 g făină (eu am pus făină superioară  pentru cozonac că asta a luat Şerifu), 11-12 g drojdie uscată (un plic şi jumătate), 15 g zahăr (o linguriţă şi jumătate), 2 linguriţe scuturate sare, 6 linguri ulei, 375ml apă călduţă, dar spre final am adăugat încă un strop, să fi fost o ligură, două.
Mod de preparare: Se pune făina într-un vas adânc (eu am cernut-o), se face loc în mijloc, se pune drojdia şi zahărul şi puţină apă călduţă şi se amestecă puţin. Am lăsat-o până am presărat sarea pe margini şi am pus uleiul după care am adăugat restul de apă călduţă şi cu o ligură de lemn am amestecat bine până ce nu mai e făiă în vas.
Am pus peste vas folie alimentară, un prosop de bucătărie şi am lăsat vasul pe masa din bucătărie unde era cald şi nu era curent. L-am lăsat la dospit 50 de  minute, după cum văd în poze, că am avut şi  alte treburi.
Într-o tavă unsă bine cu ulei, am pus aluatul, am pus tava pe aragaz acoperită tot cu folie alimentară şi l-am lăsat să crească în voie cât timp s-a încălzit bine cuptorul.
Am lăsat flacăra la mare timp de 5 minute şi am redus apoi la minim. Nu ştiu exact cât a stat în cuptor, probabil 40 de minute. Am lăsat-o până mi-a plăcut ce culoare a prins.
Când s-a răcit puţin am şi furat colţul.
 Diana a spus că asta a ieşit şi mai bună decât cea făcută când am venit de la munte. :)

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasa ti-a iesit. Eu uneori inlocuiesc uleiul cu lapte si folosesc faina de cozonac de la Lidl. Foarte rar mai cumpar paine. Asta se taie foarte bine si pentru sandvisuri. Te pup.

    RăspundețiȘtergere