marți, 18 iunie 2013

Tort "Pădurea neagră"


M-am gândit vineri  seară să dulcegăresc ceva şi am zis să încerc acest tort, dar cu blaturi mai pufoase pentru început.
Blat
Am copt trei blaturi. Îmi place mai mult aşa decât să fac unul şi să-l secţionez.
Pentru început am pus într-un castron 6 linguri de făină, 2 linguri cacao neagră şi o linguriţă praf de copt şi le-am împrietenit până n-au mai ştiut de ele şi am împărţit frăţeşte acest amestec în trei boluri.
Pentru fiecare blat am mai folosit câte 2 ouă, 2 linguri cu vârf de zahăr şi o lingură de ulei.
Albuşurile le-am mixat bine, bine, am adăugat pe rând zahărul şi când era o spumă lucioasă am hotărât să invit la dans gălbenuşurile şi lingura de ulei. Am făcut şi cu ele câteva piruete şi le-am  poftit să treacă lângă suratele lor, albuşuruile. Am mai mixat puţin şi am adăugat amestecul de făină,cacao şi praf de copt amestecând cu grijă de jos în sus. Compoziţia am turnat-o în forma de tort tapetată doar pe fund cu hârtie de copt şi pereţii îi ung de obicei cu ulei de palmier. Nu-mi place să tapetez pereţii formei rotunde pentru că se întâmplă să apară crestături în blat. Blaturile le-am copt în jur de 15 minute în cuptorul preîncălzit.
Jeleul de vişine 
Am pus la hidratat un plic (10g) gelatină în 3 linguri de apă călduţă (eu nu pun gelatina la hidratat în apă rece, rece) aproximativ 15-20 minute.
250 ml zeamă de compot  le-am pus la încălzit, dar nu să fiarbă. Am tras crăticioara de pe foc, am adăugat gelatina hidratată şi am amestecat bine.
 Între timp m-am gândit să-l dau la frigider, dar am uitat puţin de el şi se întărise cam multişor.
Sirop
Mie mi s-a părut cam puţin un pahar (200ml) zeamă de compot, aşa că am completat cu 100ml apă, 50ml sirop de vişine, că tot aveam prin casă şi pentru că-mi place dulce am pus şi o lingură sau două de zahăr...no, am uitat cât am pus.
În interiorul tortului am pus 500 ml frişcă lichidă mixată bine. Cam mult, dar a fost tare bun aşa.
Într-o cratiţă mai adâncă cu acelaşi diametru ca şi forma mea de tort (26cm), am pus folie de aluminiu că se terminase cea alimentară, am aşezat primul blat, am însiropat bine cu 1/3 din cantitatea de sirop.
Peste blat am întins  jumătate din jeleu.
Dintr-un compot de 720g am oprit  16 vişine frumuşele, iar din  restul am scos sâmburii.
Jumătate din vişinele curăţate le-am pus peste jeleu.
Peste am pus jumătate din frişcă, al doile blat, sirop, jeleu, vişine, frişcă şi al treile blat însiropat.
L-am dat la frigider până a doua zi.
Dimineaţă m-am temut să-l scot din cratiţă pentru că frigiderul meu a început să facă figuri şi am aştepta să vină un nene să-l consulte. Am scăpat ieftin şi rapid că era dus termostatul. După ce a plecat doctorul de frigidere am trecut la ornat şi astfel am inaugurat şi suporul rotativ făcut de soţul meu. Priceput bărbat mai am! :))
Pentru ornat am folozit 200ml frişcă, ciocolată amăruie, ciocolată cu lapte şi vişine.

Voi repeta reţeta, dar cu vişine proaspete, cu celălalt tip de blat, dar tot fără alcool sau poate nişte AngeLli cherry.... ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu