joi, 16 martie 2023

Orez cu legume

Îmi place mult acest fel pentru ca e gustos, dar și rapid de preparat.🙃
Nu am cantități exact cântărite, ci folosesc ochiometrul.😁
Ingrediente: orez în trei culori, cât incape intr-o ceașcă de cafea.
 
* legume mexicane Bonduelle, jumătate de pungă
* ulei de măsline, un cățel de usturoi, un fir de ceapa verde, sare, piper, chimen măcinat, turmeric, o linguriță de semințe de susan și una de in, sos de  soia, câteva bucăți de broccoli. Azi am pus și 4 roșii cherry.
Mod de preparare: 
Orezul îl fierb pe jumătate, vreo 10 minute, depinde de ochiul de aragaz pe care pun cratița.
În tigaie sau intr-un wock pun puțin ulei de măsline în care călesc usturoiul mărunțit, zdrobit cu lama cuțitului în prealabil și ceapa verde tocată. Adaug legumele congelate si le încălzesc la foc iute.
Adaug cele 4 rosii tăiate in jumatăți, le călesc puțin, apoi adaug orezul și un polonic de lichid în care a fiert orezul. Le amestec, adaug condimentele, apoi semintele. Le las sa scadă, spre final adaug bucatile de broccoli congelat. Dacă am crud îl pun odată cu legumele. Pun un capac și las la mic sa scada. 
Dupa ce a scazut tot lichidul gust orezul si legumele dacă sunt preparate. Dacă mai e nevoie, adaug încă puțin lichid. La final adaug sosul de soia, îndepărtez capacul și mai las vreo 2 minute.
Acest fel îmi place chiar și rece.
Alta dată 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu