luni, 24 decembrie 2018

Snickers

Nu am mai făcut această prăjitură de mai bine de 10 ani, pe considerent că e prea dulce. Dar, am mai evoluat în acest domeniu şi până la urmă eu mă joc cu ingredientele, aşa că pot s-o fac dulce cât trebuie sau cât vreau eu.
Blat: 6 albuşuri, 9 linguri de zahăr, 200 g nucă, 1 linguriţă praf de copt, 3 linguri de făină.
Începem această prăjitură cu nuca, pe care o prăjim şi o măcinăm.
Făina o cernem şi o amestecăm cu praful de copt.  Pe vremuri, nu pricepeam rostul cernutului. Bunica cernea făina să elimine eventualele impurităţi sau de teama gărgăriţelor, mama nu o cernea deloc, iar mie mi se părea un procedeu inutil. Acum  o cern pentru a avea blaturi mai aerate. Am citit odată, undeva, despre rostul cernutului.
Albuşurile se bat spumă, se adaugă zahărul şi se mixează la viteză maximă. Când avem o spumă tare şi lucioasă, adăugăm nuca şi amestecăm uşor, de jos în sus. Adăugăm făina cu praful de copt (din obişnuiţă, o cern încă o dată) şi amestecăm cu grijă până se incorporează. Blatul se toarnă într-o tavă  25/35cm. Eu pun hârtie de copt doar pe fundul tăvii că am tăvi teflonate.  Se coace aproximativ 20 de minute în cuptorul preîncălzit. Am cuptor cu gaz, cu trei trepte, iar între 1 şi 2 temperatura este de aproximativ 180-190 grade.
Când scot blatul din tavă, îl întorc peste o coală A4 ca să-l reîntorc uşor, fără să-l rup.
Hârtia de copt o îndepărtez doar când blatul e rece. La fel procedez şi la torturi sau alte blaturi.
Peste blatul răcit se toarnă 200g ciocolată topită, una amăruie şi una cu lapte. Eu am pus tot Schogetten.
Eu nu pun ulei aşa cum scrie în reteta ce o am cu ciocolată albă.
Crema: 8 linguri de zahăr se caramelizează, dar să nu fie ars că devine amar. Peste se pune un pachet de unt şi se topeşte la foc mic, amestecând ferm. Atenţie la aburi! Când s-a topit untul se adaugă 200 g alune pe care le-am prăjit puţin şi cele 6 gălbenuşuri frecate cu 3 linguri de zahăr. Se mai fierbe puţin crema până se îngroaşă.
Crema am răcit-o rapid, într-un vas cu apă rece, amestecând mereu să facă crustă. Se întinde peste ciocolată.
Citeam pe net reţete ca să văd diferenţele de cantităţi de zahăr şi în vreo două am văzut specificat faptul că untul trebuie să fie  obligatoriu cu 82% grăsime. Eu am avut Pilos cu 65% grăsime şi totul a fost ok.  De regulă, nu-s fan unturi foarte grase şi de aceea folosesc Pilos cu 65%,  plus că e  untul al cărui gust îmi place. Mai foloseam Albalact, dar am renunţat când a început să semene cu margarina, apoi s-a şi scumpit destul de mult, dar calitatea inferioară. Îmi place şi Napolact, dar cum au pachete de 180 g la cel cu 82% grăsime am renunţat la el. Cel cu 65% grăsime nu-mi place.
Glazură: 200 g ciocolată Schogetten (amăruie şi cu lapte), 50 ml frişcă lichidă şi o lungură de unt moale. Le-am omogenizat pe aburi şi am turnat peste prăjitură. M-am jucat şi cu puţină ciocolată albă pentru un aspect mai frumos. 
Aici avem doar jumătate de tavă, tăiată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu