duminică, 20 aprilie 2014

Prăjitură de vis (modificată)

 În urmă cu o săptămână, o săptămână şi jumătate am văzut pe facebook o prăjitură care mi-a făcut cu ochiul şi am accesat link-ul ajungând la reţetă pe care am modificat-o pe ici, pe colo ca să fie pe gustul nostru.
Foi: 10 albuşuri, 10 linguri zahăr, 100 g nucă cocos, 3 linguri făină. Eu am împărţit cantităţile şi am copt pe rând două foi.
Albuşurile se mixează bine, se adaugă pe rând zahărul şi se mixează până devine o spumă lucioasă. Se adaugă nuca de cocos amestecată în prealabil cu făina şi se amestecă uşor, de jos în sus cu o lingură de lemn. Se toarnă comoziţia într-o tavă (24/36cm) tapetată cu hârtie de copt. Se coace la foc mic, în cuptorul preîncălzit, timp de 20 minute.
Crema I: 7 gălbenuşuri (3 le-am folosit la un  cozonac), o budincă de vanilie, 1 lingură făină, 4 linguri zahăr, 500 ml lapte şi 300ml frişcă lichidă. 
Gălbenuşurile se freacă cu făina, budinca şi zahărul şi se toarnă puţin câte puţin lapte, apoi restul de lapte şi se fierbe până se îngroaşă. Se lasă la răcit. 
Frişca se mixează până se întăreşte bine. 
Se mixează crema fiartă după ce s-a răcit şi se adaugă pe rând câte o lingură de frişcă mixând continuu până adăugăm toată frişca şi compoziţia se omogenizează. Crema se împarte în trei.
Mai avem nevoie de un pachet de biscuiţi, eu am folosit un pachet de biscuiţi Petit Beurre - Dolce Momento şi 50 ml cafea naturală îndulcită.
 Pe prima foaie se întinde 1/3 cremă, se aşează biscuiţi trecuţi prin cafea (doar pe o parte) şi se prepară crema de ciocolată care poate fi folosită ca şi glazură pentru alte prăjituri. 
100 g ciocolată cu lapte, 100 g ciocolată amăruie, 50 g unt, 1 lingură de miere
Untul şi mierea se pun într-un vas pe aburi şi după ce s-a topit untul se adaugă ciocolata ruptă bucăţele. Se amestec continuu până se omogenizează, fără să fiarbă. Se toarnă peste biscuiţi şi se dă  la frigider pentru jumătate de oră după care se întinde 1/3 cremă, se aşează cealaltă foaie de bezea şi se întinde restul de cremă. Deasupra am ras ciocolată, dar se poate presăra nucă de cocos sau alte ornamente pentru torturi şi prăjituri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu