miercuri, 26 decembrie 2012

Regina de ciocolata

Anul acesta am facut doua prajituri cu nuca (ma minunez si eu pentru ca nu-mi plac prajiturile cu nuca decat daca-i in blat :) in rest prefer alunele).
Aceasta reteta este de pe blogul Laurei Sava  si ne place foarte mult. E fina si cu multaaaa ciocolata si cacao.
Blat
6 albusuri, 250 g zahar, 250 g nuca, 2 linguri rase cacao
Nuca am prajit-o si am taiat-o marunt, dar am si macinat cat incape de trei ori in masina de nuca dupa care am amestecat-o cu cele 2 linguri de cacao.
Albusurile se bat spuma si se adauga treptat zaharul mixand cat sa se topeasca zaharul (la mine se mai simtea foarte putin zaharul).
Se adauga nuca amestecata ca cacaua  si se amesteca usor de jos in sus cu lingura de lemn sau spatula.
Compozitia se toarna intr-o tava 20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace la foc mic 25-30 minute.
Eu am vrut sa scot blatul din tava si cand am vazut ca se rupe coltul am lasat blatul sa se raceasca asa si doar cand a fost rece l-am scos si am indepartat hartia de copt.

Crema
6 galbenusuri, 200 g zahar, 2 linguri apa fierbinte, 2 linguri cacao, 50 g ciocolata cu lapte, 150 g unt, esenta de rom
Galbenusurile impreuna cu zaharul, apa si cacaua se amesteca si se fierbe crema pe aburi pana se topeste zaharul. Laura scria ca dureaza 15 minute, dar dupa 10 minute zaharul era dizolvat si crema se ingrosase. Am adaugat ciocolata rasa si am mai fiert 2 minute si am lasat-o sa se raceasca bine. Am mixat  untul pana a devenit moale/spumos si am adaugat cate o lingura de crema fiarta si racita, iar la final am pus esenta de rom dopa gust. Am avut o esenta mai tare  asa ca am pus 1 lingura si jumatate.
Glazura
 Am topit 100 g ciocolata amaruie, 50 g ciocolata cu lapte un cubulet de unt (sa fi fost vreo 30 g) si am turnat peste crema.

Este foarte gustoasa asa ca o vom face si alta data pentru ca ne-a placut mult.

2 comentarii:

  1. Te-am selectat pentru blogul anului 2012.. http://dumitrufelicia.blogspot.ro/2012/12/iata-ca-si-blogul-de-care-ma-ocup.html
    La multi ani!... Un An Nou mai bun, cu multe bucurii si impliniri!

    RăspundețiȘtergere