joi, 19 martie 2020

Mască de protecţie - tutorial

Mda.., toţi ştim să facem de toate. :))  Şi da, chiar ştiu să fac multe lucruri :)))), dovadă acest blog cu vechime, dar cu puţin praf pe el.
De ce nu am prezentat până azi? Nu am vrut să creadă lumea din jurul meu "că-s razna". :))) Am prezentat doar într-un grup restrâns.
Săptămâna trecută am tot căutat măşti, dar nu am găsit în orăşelul nostru. Joi seară ştiam că Mihai va merge la serviciu, în altă localitate, dar nu ştiam ce va fi şi cum va fi şi am început să mă gândesc cum şi din ce pot face măşti în caz că care nevoie. Aveam acasă un rest de pânză, aveam şi un rest de întăritură  termocolantă şi am zis să încerc... Părea ok, destul de protectoare şi nu era foarte rigidă. A doua zi am hotărât să merg la mercerie să iau pânză, întăritură termocolantă şi să mai iau aţă elastică sau elastic moale de 3mm (aşa ceva nu am găsit). Dimineaţă mi-a mai venit o idee. Văzusem la Pepco rolă cu lavete, probabil de unică folosinţă, iar materialul seamănă cu cel din măştile originale... zis şi făcut. Pepco-mercerie-acasă şi să începem.
Am călcat termocolant pe pânză. Dar, cred că era mai nou şi totul a devenit rigid, gros... nu era o variantă bună, nu se aşeza, spaţii libere lateral... Doar pânză nici aşa nu era în reglă... mai bine îţi pui o eşarfă.
Am trecut la panul 2, rola luată de la Pepco. Am confecţionat una, am ajustat, am modificat până a fost ok.
Avem nevoie de:
- materialul de suprafaţă. Aşa arată "Cârpă 40buc" de la Pepco
- întăritură termocolantă
- benzi bias (3 cm) făcute din pânză sau chiar gata confecţionate şi benzi pentru partea de jos
Se calcă întăritura termocolantă.
Bucăţile au 21/16cm
Se coase în partea de sus banda bias pentru a întări marginea şi pentru a se fixa mai bine deasupra nasului. În partea de jos am cusut bandă din materialul de suprafaţă. 
Se fac pliurile laterale, se coase, se calcă, se taie marginea pentru a o îndrepta, coasem agăţătorile, călcăm pentru igienizare şi cam asta este. 
interior

2 comentarii:

  1. I thank you for your sharing, a pretty good journey for me in the new days
    Thank you so much
    back2gaming
    wormate1
    wormate2
    wormate3
    wormate4
    wormate5
    wormate6
    wormate7

    RăspundețiȘtergere
  2. O idee foarte buna, am și eu mașina de cusut, evident și puțină îndemânare, darrr prea târziu pentru Pepco, chiar și atunci când am citit prima dată articolul! Ce vremuri trăim, aproape ca în război...

    RăspundețiȘtergere