duminică, 22 august 2010

Pestisorul Nemo

Am facut un tort pentru fetita unei prietene care a primit de la parinti un acvariu cu pesti, asa ca si tortul trebuia sa fie cu aceeasi tema.
LA MULTI ANI, DELIA!



M-am folosit de  retetele Lissei.

Blat:

Ingredientele se maresc in functie de marimea tavii.
5oua
5 linguri de apa =50ml
10 linguri pline cu varf faina =200g
10 linguri pline cu varf zahar=200g
Se separa ouale, in albusuri se pune apa si apoi se mixeaza bine pana devine tare, se adauga zaharul pe rand si se bate in continuare.
Se adauga galbenusurile. Se pune faina si cu o lingura de lemn se amesteca usor de jos in sus pana se incorporeaza faina. Daca vreau blatul de cacao, inlocuiesc doua linguri de faina cu cacao.
De asemenea, se pot inlocui 3 lg faina cu praf de budinca(vanilie, caramel, cacao, capsuni)
Se unge o tava cu ulei sau margarina, se pune compozitia si se da la cuptor la foc mic 20-25min. Eu am folosit hartie pentru copt.
Se verifica cu scobitoarea daca este copt.

Mousse de ciocolata (tot de pe site-ul Lissei)

150g ciocolata cu lapte
3 galbenusuri
1 albus
150 g zahar
200 ml frisca
10 g gelatina

Gelatina se hidrateaza in 4-5 lg de apa calda.
In reteta scrie ca  se spumeaza bine galbenusurile cu jumatate din zahar, dar am facut la fel ca Lissa(am incredere in retetele ei).
Le-am pus impreuna cu jumatate din zahar si cu 6 lg de lapte pe baie de aburi si am amestecat pana s-a facut ca o smantana, apoi le-am lasat la rece .
Albusurile se bat bine cu cealalta jumatate de zahar, frisca se bate tare, se amesteca, se pun galbenusurile, ciocolata topita si ultima data gelatina .

Mousse de vanilie(reteta gasita pe net pe care am modificat-o un pic)


3 galbenusuri 
1 albus 
7 linguri zahar
2 plicuri zahar vanilat
2 esenta de vanilie(fiole)
10gr gelatina
 50 ml lapte
300 ml frisca lichida
Se pun pe aburi galbenusurile cu 5 lg zaharul si laptele si se amesteca bine  pana se ingroasa , fara sa fiarba. Cand s-a ingrosat se adauga gelatina hidratata anterior, zaharul vanilat si esenta de vanilie.
Se amesteca bine si se lasa sa se raceasca, timp in care se bate frisca bine. Albusul l-am batut spuma cu 2 lg zahar si am amestecat cu frisca.
Cand galbenusurile s-au racit dar nu de tot, se amestecata  cu frisca   pana devine o compozitie omogena si cremoasa. 

7 comentarii: