sâmbătă, 31 august 2013

Gomboţuri/Găluşte cu prune

             De câteva zile-mi plouă-n gură privind fotografii cu gomboţuri atât pe facebook cât şi pe site-uri culinare. Azi, n-am mai răbdat şi m-am pus să fac câteva. Nu foarte multe pentru că numai eu mănânc, Diana nici n-a gustat, a mâncat doar nudli, iar  Şerifu de regulă nu mănâncă decât nudli  (puţulici ) cum spuneam când eram copii. :)))
             Ingrediente: 620g prune fără sâmburi (15 bucăţi), 5 cartofi (după ce i-am fiert şi curăţat am avut 460g), 320g făină (atât mi-a intrat mie), 2 ouă mititele, 200g pesmet, ulei să fi fost vreo 50-75 ml (nu l-am măsurat), 3 plicuri zahăr vanilat,  1 linguriţă sare, 1 linguriţă zahăr + 5 linguri zahăr.
            Mod de preparare: Am curăţat prunele de sâmburi şi am pus un vârf de linguriţă de zahăr în fiecare. Am fiert cartofii, i-am lăsat să se răcească, i-am curăţat şi i-am dat pe răzătoare pe partea mică. Am pus într-un bol cartofii, sarea, linguriţa de zahăr şi un plic de zahăr vanilat, 3 linguri de făină şi ouăle şi am amestecat. Apoi am pus pe masă şi am tot adăugat făină timp în care am frământat aluatul. 
            Am pus apă la fiert cu un praf de sare şi am preparat pesmetul. Am încins uleiul, am adăugat pesmetul şi am amestecat până s-a înmuiat (la foc mic 2-3 minute). Am luat de pe foc, am pus zahărul şi celelate două plicuri de zahăr vanilat şi am amestecat.
Mi-am uns mâinile cu ulei, am rupt câte o bucăţică de aluat, am aplatizat-o, am pus pruna şi am format o găluşcă. Din aluatul rămas am făcut nudli. 
Am fiert pe rând 7-8 prune şi apoi nudli până se ridicau la suprafaţă, dar şi atunci le  mai lăsam câteva minute. Am dat prin pesmet şi le-am aşezat într-un bol.
De aici lipsesc două găluşte şi câţiva nudli. :)

3 comentarii:

  1. Mihaela pune-ti te rog acel gadget 'urmariti prin email'ca sa iti urmareasca lumea blogul, dupa ce au fost avertizati prin email ca ai postat ceva. Daca as fi stiut inainte de reteta de galuste cu prune as fi venit de sambata / duminica la tine pe blog. Acum e luni. Sunt un mare fan al retetelor tale si a tot ce scrii.
    Cand setezi la blog (SETARI - ALTELE - Feed de site - Permiteti feedul de site? -Pdersonalizat si pui la toate cele 3 rubrici PE SCURT, ca sa nu ti se trimita toata postarea. Numai cateva randuri de la inceput. Poate am mai scris despre asta, dar tocmai blogul tau trebuie urmarit prin email. Tu postezi, hop si noi!
    Multumesc mult, Carmen

    RăspundețiȘtergere
  2. Am setat aşa cum ai scris, dar tot se trimite toată postarea. Chiar nu ştiu cum să mai fac. :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa ma mai uit inca o data la mine pe blog ca si eu la fel am patit, dar pana la urma am rezolvat. Ba chiar am depanat-o si pe Vera cu blogul de croitorie. Iti trimit un email pe Lucru de Mana, ca tot mai am ceva sa te intreb (daca vrei o copie de dvd cu garnisirea tortuyrilor, cum le faci tu atat de maiestru). Carmen

    RăspundețiȘtergere