duminică, 25 august 2013

Ruladă cu ciocolată

Ieri am făcut pentru o colegă două prăjituri Krem a la krem şi cum au rămas 200 ml frişcă am zis să fac rapid o ruladă pentru artistele noastre care pictau cu Mirela.
Blat: 3 ouă, 3 linguri zahăr, 3 linguri făină, 2 plicuri zahăr vanilat, 1 linguriţă cacao, un vârf de linguriţă praf de copt
Albuşurile se mixează până devin spumă şi se adaugă pe rând cele 3 linguri de zahăr şi zahărul vanilat mixând până spuma devine lucioasă. Se adaugă gălbenuşurile şi se mixează la viteză mai mică până se omogenizează. Se adaugă făina amestecată cu praful de copt şi se amestecă uşor cu o lingură sau spatulă,  de jos în sus.  Am luat două linguri din compoziţie, am amestecat cu linguriţa de cacao şi am pus compoziţia într-un cornet confecţionat din hârtie de copt. Am făcut câteva forme în tava (25/35cm) tapetată cu hârtie de copt şi le-am copt câteva minute, cred că vreo 3-4 minute. Am scos tava şi am turnat compoziţia albă peste. Am copt blatul la foc mic timp de 15 minute. După ce am scos blatul l-am rulat cu tot cu hârtia de copt şi l-am lăsat la răcit.
Ideea de cremă ganache mi-a venit de la cea de mascarpone. Crema am preparat-o înaintea blatului ca să se răcească  bine.
Crema: 1 ciocolată amăruie (100g), 200 ml frişcă lichidă, 1 linguriţă gelatină (5 g), 2 linguri pline zahăr vanilat
Gelatina am pus-o la hidratat în 3 linguriţe de apă.
Ciocolata i frişca se pun pe aburi şi se fierb până se omogenizează bine, fără să ajungă la punctul de fierbere. Se ia de pe foc şi se adaugă gelatina hidratată amestecând până se dizolvă. Eu am pus cratiţa în apă rece să se răcească mai repede şi apoi am dat-o la frigider până am mai avut treabă cu celelalte prăjituri. Cred că a stat la frigider vreo oră.
După ce am scos-o din frigider am mixat-o bine, am adăugat zahărul pudră şi am mixat până s-a omogenizat bine. Am umplut rulada şi am mai dat-o la frigider până mi-am terminat treaba, apoi am plecat să-ndulcesc micuţele artiste.
Le-a plăcut tare mult. Fii-mea a crezut că am cumpărat pentru că până acum n-am mai făcut ruladă. :))) De făcut am mai făcut, dar cu foarte mulţi ani în urmă, cred că nici nu era ea pe lume.
Ei, să mă laud şi cu tabloul ce l-a pictat. Acesta-i al doilea ei tablou pe pânză.
Primul l-a făcut în tabăra de creaţie.
Satisfacţia vietăţii, dar şi a celei care a realizat acest tablou.
Lăcustele-i plac mult, parcă le-ar îmblânzi, ba a plimbat un cosaş c-o maşinuţă. Le prinde, dar le eliberează. În această tabără credea că va picta un tigru, dar destinul...a avut de ales între o lăcustă şi o albină, iar ea a ales. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu