sâmbătă, 17 august 2013

Tort "Marilena" - tort cu poşetă, telefon şi cosmetice



          Ieri a fost ziua Marilenei şi i-am făcut cadou un tort.birthday  De multe ori nici nu ştiu ce cadouri să mai cumpăr ca să le placă, să le folosească, aşa că optez pentru a oferi torturi.
          Mari a fost foarte încântată de cadoul primit, iar copiilor le-a plăcut. Au mâncat şi pasta de zahăr de pe tortuleţul din polistiren. :)))))
          Tortul a fost o surpriză  pentru sărbătorită deoarece nu a ştiut ce voi face, ştia doar că tortul îl fac eu.wink  
          Poşetuţa are unele imperfecţiuni, dar pe viitor voi alge să folosesc  altă formă sau să nu mai pun diplomat, ci s-o fac din blaturi tăiate în diferite forme şi umplute cu cremă.
Telefonul seamănă cu al ei şi chiar are o husă cu Hello Kitty.
          Am ales să mai fac şi câteva cosmetice.
          Numele l-am scris pe o floare.
          Interiorul a fost diplomat cu piersici şi două blaturi albe, pufoase din câte două ouă fiecare. Diametrul tortului - 26cm şi a cântărit la final 2,900kg.
          Iniţial nu am vrut diplomat pentru că nu mă încântă ideea cremelor cu ouă crude, mai ales date copiilor, dar am zis să experimentez altceva, o cremă cu ouă fierte şi a ieşit grozavă crema diplomat, nu mai este aşa pufoasă, dar e mult mai bună şi mai ales e mai sănătoasă. Sigur de acum tot pe aceasta o voi folosi în diferite cantităţi. (corespondenţa: 1 ou - 50g zahăr - 125ml frişcă, dar se poate pune chiar 150ml frişcă la un ou)
          Indrediente pentru cremă: 1/2kg frişcă lichidă, 4 ouă mari, 200g zahăr, 3 plicuri gelatină (30g),  un compot mare de piersici decojite şi esenţă de vanilie după gust
          Ideea de cremă fiartă mi-a venit de la crema de ciocolată care o fac în ultima vreme.
         Ouăle le-am ţinut vreo 10-15 minute în apă fierbinte, după care le-am pus întregi într-o cratiţă şi le-am mixat bine, am adăugat zahărul treptat şi am mixat până şi-au mărit mult volumul, aproape s-a umplut cratiţa. Bezea nu are cum să iasă, dar crema devine foarte  spumoasă. Am pus crema pe aburi şi am fiert-o bine. Cory zicea odată pe Lucru de mână că trebuie să iei cu două degete şi când se întinde  puţin între ele(când le desfaci) e gata. Eu în schimb am fiert-o până a devenit fierbinte pentru că partea cu lipitul între degete apare rapid, mai exact când se încălzeşte  binişor. Înainte să iau de pe foc am adăugat esenţa de vanilie.
Am luat de pe foc şi am adăugat gelatina care a stat între timp la hidratat în 50-60 ml  apă şi am amestecat energic să se dizolve bine în crema fiartă. Am lăsat crema să se răcească timp în care am tăiat piersicile cubuleţe şi  am mixat frişca. Când mai era puţin călduţă crema de ouă am turnat-o peste frişcă, am amestecat cu grijă şi am adăugat fructele.
Într-o cratiţă mai adâncă, dar cu acelaşi diametru ca forma de copt am pus folie alimentară, am aşezat primul blat, l-am însiropat cu sirop din compot, am pus crema diplomat şi al doilea blat însiropat. Am ţinut tortul peste noapte la frigider, dar e suficient şi vreo 3-4 ore.

6 comentarii:

  1. Sunt foarte frumoase toate accesoriile.Eu nu ma incumet la asa ceva,cu siguranta nu.
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Acestea chiar au fost uşor de făcut comparativ cu altele. Eu folosesc doar mâinile, un cuter, scobitori, beţe de frigărui :))) şi mai am câteva pensule de la care folosesc şi cozile, dar îmi voi lua şi scule fiţoase, însă am avut alte priorităţi.

      Ștergere
  2. Foarte elegante ,gentuta, telefonul si cosmeticele

    RăspundețiȘtergere