marți, 30 noiembrie 2010

Tort diplomat

Am facut si eu un tort diplomat pentru o colega draga mie.


Blat
5 albusuri si 5 lg de apa rece batute spuma. Se adauga pe rand 7 lg de zahar si se mixeaza in continuare. 
Adaug galbenusirile mixate cu 5 lg  ulei si mixez putin la viteza cea mai mica, pana se omogenizeaza.
7 lg de faina si o lingurita de praf de copt le adaug peste  amestecand de jos in sus.
Torn compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dau la cuptorul preincalzit. Se coace la foc mic cam 30-35 minute(eu fac testul cu scobitoarea).

Crema diplomat
1/2 cana lapte, 1/2 cana zahar, 3 oua, 1/2 kg frisca lichida, 5 plicuri de zahar vanilat, 3 plicuri gelatina, 1 compot mare de piersici decojite.
Pun gelatina la hidratat cu putina apa calduta(eu nu pun cat scrie pe plic, ci la cele trei plicuri pun ochiometric  aproximativ 100-150ml ). Galbenusurile le amestec cu zaharul,  apoi adaug treptat laptele si le pun pe aragaz amestecand continuu pana devine ca o smantana sau o ciulama. Trag cratita de pe aragaz si adaug gelatina amestecand pana se dizolva. Pana se raceste, dar nu de tot bat frisca si o dau la rece, apoi bat albusurile spuma cu zaharul vanilat. Se amesteca cu frisca, cu galbenusurile si  piersicile  taiate cubulete.
Tava in care am copt blatul o captusesc cu folie fie de nylon, fie de aluminiu, torn compozitia si dau la frigider.De obicei o las de pe o zi pe alta.
Blatul il tai pe jumatate, il insiropes cu siropul de la compot, jumatatea ce vine jos o pun peste crema si intorc(de obicei cand fac cu cioco deasupra in partea de sus vine partea de jos a blatului ca-i neteda). Insiropes cealalta parte, pun peste crema si ornez cu ce am chef.
De data asta am facut o glazura din 75 ml frisca, 100 gr ciocolata amaruie si 50 gr ciocolata cu lapte.
Frisca lichida o pun la incalzit pe aburi, adaug ciocolata rupta pana se topeste si torn peste tort. Pe margine am ornat cu frisca dupa ce s-a intarit glazura.
Trandafirii si frunzele le-am facut din pasta de zahar cu jeleu.

5 comentarii:

  1. Multumesc, Miha!..pupici tie, dar si "spiridusilor" tai.

    RăspundețiȘtergere
  2. da` mie cand imi faci madam, ca eu tot bat aici apropouri si tunu te prinzi deloc asa ca o zic pe sleau cand mai faci dulce dau o cafea de la tine:)))))

    RăspundețiȘtergere
  3. superb... cat de mult imi placeeee... te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumos ai ornat tortul,vad ca te pricepi de minune si la croitorie si la bucatarit si la ornat,felicitari,te invidiez!

    RăspundețiȘtergere