miercuri, 3 februarie 2010

Prajitura "Fara nume"



              Prajitura aceasta chiar n-are un nume, deoarece blatul l-am facut asa la ochiometru, dupa cum mi-a trecut prin cap, doar crema e luata de pe internet si cu sfaturi de la fetele vesele de pe retete in imagini  
             I-as putea spune "Creola" :)
            Blat: 8 oua, 250 gr zahar, 50 ml ulei, 8 linguri de faina, 1 lingurita praf de copt, 1 lingura si 1/2 cacao, 50 ml lapte.
            Albusurile le-am batut spuma, apoi am adaugat zaharul asa cate putin, mixand continuu. Galbenusurile le-am mixat putin  cu uleiul, vreo 40ml lapte si cacao si le-am turnat peste albusuri. Praful de copt l-am stins cu restul de lapte incalzit si l-am pus peste, iar faina am adaugat-o amestecand ca la tort(de jos in sus).
 
              Compozitia am turnat-o intr-o tava tapetata cu hartie si am copt blatul cam o jumatate de ora.


             Crema: 1 ciocolata amaruie(100gr), 2 ciocolate cu lapte(200gr), 300 ml frisca lichida.
Le-am amestecat si le-am pus pe aburi pana s-au omogenizat, apoi am scos craticioara in balcon ca-i mai rece ca-n frigider.
             Dupa ce s-a racit bine am mixat si am adaugat 125ml  frisca batuta, devenind o crema spumoasa.
             In crema am pus si stafide care au stat la balaceala vreo juma' de ora,  in apa, rom si  zahar.
             Blatul l-am taiat in trei.
 
             L-am insiropat cu un sirop facut din:rom, zahar si  apa  si am pus crema.
  
  
             De data aceasta glazura nu-i prea frumoasa ca am uitat ca-mi trebuie frisca si pt ea, asa ca am facut cam putina.:(
             Glazura: 100 gr ciocolata si 75 ml frisca, pe aburi.




3 comentarii: