vineri, 18 decembrie 2009

Pâine ţărănească




Aseara am facut o paine taraneasca, cu cartofi.
Indrediente:1kg faina, 4 cartofi potriviti, sare, un cub de drojdie(50g), apa(la ochiometru,  o cana) si o jumatate de lingurita de zahar.
Cartofii i-am copt la MW ca a mers mai rapid.Am dizolvat drojdia in putina apa calduta si am adaugat zaharul, turnand in mijloc.


Am lasat sa stea 10 minute, sa se "imprieteneasca" si tare s-au ai imprietenit.

Pana una, alta,  am zdrobit cartofii cu o furculita, i-am pus in castron, am adaugar sare si am inceput sa amestec adaugand apa calduta. Am rasturnat aluatul pe masa si am framantat  un sfert de ora dupa care l-am lasat sa dospeasca vreo 40 de minute.

 
L-am pus in tava, l-am mai lasat sa se odihneasca un pic, timp in care  i-am facut si Dianei o painica rotunda din acelasi aluat.

 

 
Cu vreo 5 minute inainte de a fi gata, am pus cateva picaturi de ulei in 50 ml apa si am pensulat painile sa prinda o culoare frumoasa.


 




2 comentarii: