duminică, 27 februarie 2022

Tort "Explozie de arome"

Mereu eram "certată" că fac torturi pentru alţii, dar mie nu-mi fac, astfel că de vreo 3-4 ani îmi fac timp şi-mi fac câte un tort/tortuleţ. 
Anul acesta am ales să-mi fac unul mic, mititel. 
De ce explozie de arome? Păi, am combinat cam ce-mi satisface papilele gustative, :))) afinele, caramelele, ciocolata...

Blaturile: Am copt într-o tavă cu diametrul de 18-20 cm două blaturi de cacao, din câte 2 ouă, 2 lg făină (pline), 1 lingură cacao neagră uşor învârfuită, 3 lg zahăr, 1 vf de linguriţă praf de copt, 25-30 ml ulei.
Albuşurile bătute spumă, se adaugă treptat  zahărul şi se mixează până obţinem o spumă tare şi lucioase. iar zahărul s-a topit (caut mereu zahăr cu granulaţie mică/fină). Gălbenuşurile  mixate cu uleiul şi o lingură de spumă. Se amestecă apoi cu spuma de albuşuri. Peste se adaugă faina amestecată în prealabil cu praful de copt si cacaua şi apoi cernute. Amestecăm uşor de jos în sus. Blaturile le-am copt in cuptorul preîncălzit cam 15 minute fiecare, Îmi dau seama cand sunt coapte după aspect si ca se desprind de pe peretele tăvii, dar pentru siguranţă fac testul cu scobitoarea. 
Creme: 300 ml frisca vegetala, 200 gr frisca cu 36% grasime, 250ml lapte condensat si celelate ingredient ce apar mai jois.
Mixez frisca Meggle, apoi adaug treptat cea cu grăsime  36% (am folosit Pilos), continui să mixez si adaug uşor laptele condensat cum se adaugă uleiul la maioneză.
Crema obţinută am împărţit-o în trei vase. 
Înainte am pus la hidrata 3 x 5g gelatină în câte 3 linguri de apă.
În prima am pus 4-5 caramele cu lapte taiate mărunt şi bucăţele de ciocolată albă, am adăugat gelatina usor încălzită (fără să fiarbă) si am amestecat bine.
În a doua am pus 2 linguri de dulceaţă de afine facută de mine şi 3 linguri de afine din congelator, plus gelatina.
În a treia am pus un ganache de ciocolată amăruie  din 100 g ciocolată neagră Schogetten si 70 ml frisca lichidă, amestecate pe aburi si lăsate la răcit. Înainte de utilizare am mixat-o bine şi am adăugat frisca cu laptele condensat,  treptat, iar la final gelatina si fulgi de ciocolată cu lapte. 
Blatul de sus si jos sunt insiropate un un sirop de vanilie. Esenta de vanilie mi-o fac eu din alcool sau votkă şi păstăi de vanilie, iar blaturile de la mijloc cu suc de afine. 

Un comentariu: