marți, 28 august 2018

Pandişpan cu prune

Nu ştiu cum se face, dar zilele astea tot peste prăjituri cu prune am dat pe Facebook, aşa că azi, din lipsă de ocupaţie, am încropit rapid un pandişpan cu prune.
Ingrediente: 4 ouă, 6 lg zahăr, 8 lg făină, 1/2 linguriţă praf de copt, 1 iaurt simplu de 140g (eu am avut Zuzu), coaja de la o lămâie mică (bine spălată şi doar partea galbenă), 1 fiolă esenşă de vanilie de la Dr. Oetker, un vârf de cuţit sare, praf de copt, 3 lg ulei, prune... să fi fost vreo 15, puţin pesmet. Toate pentru o tavă mică de  20/30 cm.
Mod de preparare: Albuşurile se bat bine, bine cu praful de sare şi apoi se adaugă treptat zahărul şi se mixează până obţinem o spumă lucioasă şi tare. Gălbenuşurile, iaurtul, uleiul, esenţa de vanilie (de aveam păstaie îi foloseam seminţele), se amestecă cu mixerul la viteză mică. Această compoziţie se toarnă peste albuşuri. Eu folosesc mixerul, tot la viteză mică până se omogenizează. Făina cernută şi amestecată în prealabil cu praful de copt, o pun peste compoziţie, tot cernută. (Am o sită/strecuretoare de ceai mai mare şi pe asta o folosesc la cernut făina că e uşor de luat din vas şi o cern direct. )
Compoziţia se toarnă în tava tapetată cu hârtie de copt. Peste compoziţie, se aşează jumătîţi de prune cu partea interioară în jos. Prunele le-am pregătit înainte de toate şi peste ele  am presărat puţin pesmet (peste partea interioară a prunei).
Se coace în cuptorul preîncălzit, aproximativ 20-25 minute, depinde de aragazul fiecărei persoane.

2 comentarii: