sâmbătă, 18 martie 2023

Covrigi bavarezi

Azi am hotărât ca facem covrigi. 😁Sa fiu sincera, am vrut covrigi ca la simigerie, DAR au ieșit bavarezi.🤣 Am tot cautat rețeta de "covrigi opriți" si peste tot erau opăriți într-o soluție alcalina, apa+bicarbonat de sodiu, asa ca au ieșit bavarezi. Data viitoare voi înlocui bicarbonatul de sodiu cu sare de bucatarie ca se simte bicarbonatul. În timp ce se coceau, am găsit o rețeta în care scria apa+sare, dar nu era rețeta de top si am dat de ea rasfoind mai amănunțit Google-ul.
Pentru cei de azi am citit câteva rete și pe parcurs am făcut mici modificări, în functie de ce observam. Trebuia 375ml apa, dar am msi adăugat 25ml, ulei 45ml, dar am mai pus vreo 15-20ml. 

Diana mi-a dat 10(zece)🙃🥰, asa ca sunt buni.😃

Ingrediente pentru 16 covrigi  (o porție și jumătate):
750g faină (Eu am pus cantități aproximativ egale faina 000 si faină650), 450 ml apa, 10 g drojdie uscata, 60-65 ml ulei, 1  1/2 lingurite zahar, 1 si 1/2  linguriță sare, semințe, mac, susan.
Pentru o portie (8-10 covrigi): 500 g faina, 7 g drojdie uscată sau 25 g crudă, 300 ml apa călduță, 1 linguriță de zahar, 1 linguriță de sare și 40 ml ulei.

Pentru opărit  avem nevoie de 2l apa și 2 linguri bicarbonat de sodiu.  
Am citit ca se pun 3 linguri de bicarbonat în 1-2 l de apa, dar mi s-a parut prea mult bicarbonat. Ar fi  avut un gust prea intens.
EDITARE - 10.06.2023
Este suficient o lingura de bicarbonat. Opăriți  în apa cu sare ies foarte uscați. 

Mod de preparare:
Am amestecat drojdia cu zaharul și apa călduță. Făina am cernut-o într-un bol, am făcut un cuib în mijloc și am turnat apa cu drojdia și zaharul, lasandu-le să se împrietenească 5 minute.
Am mixat cu paletele de aluat. Pentru că făina nu se incorpora cum trebuia, am pus sarea, un strop de ulei, am mixat cel mult 1 minut, apoi l-am framantat cu mâna, cât să devină mai elastic.
L-am pus înapoi în bol și l-am frământat cu mixerul adăugând treptat uleiul. După rețetele citite ar fi trebuit sa pun doar 45 ml de ulei, dar pentru ca aluatul mai cerea, am completat până la 60-65ml.
I-am dat forma unei bile, am învelit castronul în folie și l-am lăsat la dospit 30 de minute.
 
A crescut frumos și rapid.
Între timp am pus apa si bicarbonatul la fiert, cuptorul la încins și am început sa modelez covrigii.
Aluatul l-am împărțit în 16 părți aproximativ egale. Am împărțit în doua, apoi jumătățile au devenit sferturi, optimi, șaisprezecimi🤣 ca tot sunt la fracții cu micii mei detectivi.
Masa am uns-o cu puțin ulei și palmele la fel.
Am întins o bucatica ca pe un șnur,
am răsucit, 
am adus capetele sus
și l-am întors.
Daca nu va mișcați rapid, puneți o folie peste aluat si peste covrigii modelati.
Când au fost gata, am trecut la opărit în ordinea modelarii. Se lasă în apa câteva secunde
 Citeam într-o rețeta ca se lasă până se ridică la suprafață. 🙄🤔 Păi, ai mei nu au făcut scufundări 🤣, ci au plutit de prima data.
Pentru ca am uitat că  mi s-a terminat hârtia de copt,  am folosit acest spray. Rgrozav.
Am dat pe tăvi cu el (am lucrat cu doua  tăvi),covrigii scoși cu o paletă  erau puși direct în tavă. Am presărat mac, susan și un smestec de semințe. I-am îngrămădit, dar data viitoare fac o porție.
I-am copt deodată, timp de 30 minute la foc mic, pana au avut aceasta culoare frumoasa. Tava de sus am mai lasat-o 3-5 minute.
I-am scos pe grătare ca să rămână crocanți și în partea inferioara.
Crocanți în exterior, moi în interior. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu