sâmbătă, 9 februarie 2019

Prăjitură "Kinder bueno"

Deşi fac multe prăjituri, rar se întâmplă să spun de o prăjitură că este minunată. Ei, această prăjitură aş putea-o numi "Mai vreau!". Dianei i-a plăcut tare mult.
Am văzut-o pe pagina de Facebook a cumnatei mele şi "mi-a tras cu ochiul". Am căutat reţeta, am citit câteva reţete care erau aproape identice şi am spus: "prima citită, prima servită", dar cu mici modificări şi clar vor urma şi alte modificări.
Reţeta utilizată o găsiţi aici.
Blat: 8 albuşuri, 10 lg de zahăr, 140g nucă, 3 linguri făină, 3 linguri pesmet, 1 linguriţă praf de copt, 2 linguri ulei, 1 vârf de cuţit sare. (Puteam face şi blat din 7 ouă să fie mai subţire sau o tavă mai mare.)
Am prăjit şi am măcinat nuca. Am folosit mai mult miez de nucă decât în reţeta găsită pe net pentru că am renunţat la 1/2 lingură făină şi 1/2 lingură pesmet cum era în reţetă 3 lg şi 1/2. Nuca am amestecat-o cu făina, pesmetul şi praful de copt.
Albuşurile le-am bătut spumă cu praful de sare, am adăugat treptat zahărul şi am mixat  la viteza mare până am obţinut o spumă lucioasă şi tare. Am adăugat amestecul de nucă, făină, pesmet şi am amestecat uşor de jos în sus.
Compoziţia am turnat-o într-o tavă 25/37, tapetată cu hârtie de copt. 
Blatul l-am copt în cuptor pe gaz, preîncălzit, timp de 25 minute la 180 grade.
L-am întors pe hârtie de copt, am îndepărtat hârtia de pe fndul blatului, l-am reîntors şi aşa fierbinte l-am uns cu un borcan (400g) cremă de ciocolată.
L-am pus în balcon să se răcească că era mai rece decât în frigider. :)
Vara, cu siguranţă îl voi răci în frigider, după ce se va răcori puţin la temperatura camerei,  că  nu e bine să bagi produse fierbinţi în frigider.
Între timp am pregătit crema fiartă.
Cremă: 8 gălbenuşuri, 175g zahăr (am micşorat cantitatea să nu fie  excesiv de dulce), 3 liguri făină, 1 plic budincă de vanilie, 1 fiolă esenţă de vanilie, 500 ml lapte, 1 pachet de unt (data viitoare voi folosi 300g unt)
Am amestecat gălbenuşurile cu zahărul şi esenţa de vanilie. Data viitoare, vreau păstaie de vanilie, :) acum ce a fost în casă.
Făina şi praful de budincă le-am amestecat şi le-am dizolvat cu lapte rece.
Am turnat această compoziţie peste gălbenuşuri, am mixat la viteză mică să nu stropească şi am pus pe foc mic. Am simţit că se lipeşte de cratiţă, aşa că am pus apă într-un vas şi am preferat o fierbere mai lentă, dar sigură, pe aburi. A trebuit să folosesc puţin mixerul că avea tendinţa de a se îngroşa cu cocoloaşe. Am fiert-o până s-a îngroşat şi nu s-a mai simţit gustul amidonului.
Am pus peste cratiţă folie alimentară şi am dus-o în balcon la răcit.
Am spumat un pachet de unt şi treptat am adăugat crema fiartă.
Jumătate din cremă am întins-o peste blatul răcit, cu grijă, să nu stric stratul de ciocolată.
Peste crema de vanilie am aşezat un pachet şi jumătate (150g) biscuiţi Pettit Beurre.
În cealaltă  jumătate de cremă am adăugat 2 linguri de cacao neagră, am omogenizat bine şi am întins-o peste stratul de biscuiţi.
Am dat-o la figider de seara până dimineaţa.
Decor: 200 ml frişcă Pilos cu 30% grasime, 1 lingură şi 1/2 zahăr pudră Dr. Oetker, 1/2 ciocolată amăruie (am avut Poiana)
Data viitoare sigur voi mări cantitatea de frişcă şi poate voi schimba şi producătorul.
Am citit cu ceva timp în urmă cum se bate frişca naturală, secrete bine de ştiut.
Am pus în congelator vasul şi paletele de mixer, aproximativ o jumătate de oră, iar frişca am ţinut-o în frigider.
Am bătut frişca la fel ca în acele sfaturi, am adăugat spre final zahărul pudră, am mai mixat puţin şi teama de a nu depăşi punctul X a fost destul de mare. Cred că mai trebuia bătută câteva secunde spre 1 minut.
Am întins frişca peste crema de cacao şi am ras ciocolată.
Am tăiat-o după vreo 2 ore, cu cuţitul umezit.
Editare 10.11.2019
Ne-a plăcut mult această prăjitură, dar eu nu eram foarte, foarte mulţumită şi de două ori am modificat câte ceva la ea până a ajuns la o formă care mi-a satisfăcut pe deplin papile gustative. Aşa că rescriu reţeta ultimei variante.
Blat: 7 albuşuri, 9 lg de zahăr, 200g nucă, 2 linguri făină, 2 linguri pesmet, 1 linguriţă praf de copt, 1 vârf de cuţit sare. 
Am prăjit şi am măcinat nuca şi amestecat-o cu făina, pesmetul şi praful de copt.
Albuşurile le-am bătut spumă cu praful de sare, am adăugat treptat zahărul şi am mixat  la viteza mare până am obţinut o spumă lucioasă şi tare. Am adăugat amestecul de nucă, făină, pesmet şi am amestecat uşor de jos în sus.
Compoziţia am turnat-o într-o tavă 25/37, tapetată cu hârtie de copt.  Blatul l-am copt în cuptor pe gaz, preîncălzit, timp de 30-35 de minute la 180 grade.
L-am întors pe hârtie de copt, am îndepărtat hârtia de pe partea de jos a blatului, l-am reîntors şi imediar am turnat peste o glazură de ciocolată pregătită cât s-a copt.
Când mai erau necesare vreo 15 minute pentru blat, am pus pe aburi 125 ml frişcă lichidă, 100 g ciocolată amăruie şi 100 g ciocolată cu lapte Schogette. Am lăsat glazura pe aburi, până  s-a copt blatul,dar nu am fiert-o, ci doar am păstrat-o caldă.
Am întins-o pe blatul fierbinte şi am aşezat biscuiţii Pettit Beurre, 1 pachet şi jumătate (150 gr). 
Cremă: 7 gălbenuşuri, 7 linguri de zahăr 1 plic budincă de vanilie + 1 lingură dintr-un alt plic,  esenţă de vanilie, 500 ml lapte, 1 1/2 pachet de unt (300g)

Am amestecat gălbenuşurile cu zahărul şi esenţa de vanilie şi treptat am turnat 250 ml lapte rece. Într-o cratiţă am pus praful de budincă şi 250ml lapte, turnat treptat. Peste am turnat compoziţia cu gălbenuşuri. Am fiert pe aburi să nu se prindă. După ce a fiert am pus folie pe cratiţă şi am pus-o la răcit.  Am spumat 300 g unt şi am adăugat treptat budinca rece. Am renunţat la împărţirea cremei şi adăugarea celor 2 lg de cacao şi am întins-o toată peste stratul de biscuiţi. Am pus-o în frigider să se întărească şi am ornat-o cu frişcă şi ciocolată topită ca să nu mai facem  peste tot firimituri de ciocolată rasă.
Pentru decor am folosit 125 ml frişcă vegetală Meggle şi 150 ml frişcă cu 30% grăsime, de data asta am avut Whipping Cream, dar prefer"La Dorna". Am preparat frişca vegetală, apoi treptat am adăugat cea cu 30% grăsime, mixând continuu. La final am adăugat 1 lingură de zahăr vanilat.
Am întins frişca peste cremă. Am topit o ciocolată amăruie şi am pus-o într-un cornet din hârtie de copt şi "Am desenat" cu ea peste frişcă.

Un comentariu: