luni, 21 aprilie 2014

Buline

De ziua mea am primit cadou de la prietena mea un jerse tare frumos şi am spus că-mi fac o rochie, dar a ajuns şi pentru altele.
Pentru partea de sus am scos tiparul 112 din Burda 11/2008, iar pentru partea de jos am folosit alt tipar, dar nu mai ştiu exact din ce număr.
În partea de sus are patru pliuri, iar la spate fermoar ascuns.
Înainte să fac rochia am avut nevoie de o fustă neagră, aşa că mi-am făcut şi o fustă.
Şi cum mai aveam o fâşie de material şi ceva licra negru am făcut o fustă şi pentru Diana. :)

12 comentarii:

  1. Foarte frumoasa rochia. Presupun ca ai folosit o masina de surfilat, nu? Ce masina de surfilat ai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc!
      Da, am folosit şi triplokul Pfaff, dar şi liniara.

      Ștergere
  2. Multumesc pentru raspuns. Strang bani sa-mi cumpar un triploc, in special pentru cusaturile necesare in cazul tricourilor, rochiilor din jerse. Am facut un tricou la liniara cum zici tu si nu mi s-a parut ca a iesit grozav (cusaturile nu se intind cum trebuie, singura parte "adevarata" este tivul - facut cu acul dublu) Daca ar fi sa imi recomanzi o masina din cele care sunt pe piata acum, ce mi-ai recomanda? Nu ma refer la marca, concret ce ar trebui sa faca un triploc bun pentru a coase jerse profesional. Ce cusatura e necesara? Cusaturile de la masina asta sint suficiente? http://www.decusut.ro/produs/masini-de-surfilat-si-acoperire/masina-de-surfilat-merrylock-740ds1.html sau asta http://www.decusut.ro/produs/masini-de-surfilat-si-acoperire/masina-de-surfilat-merrylock-2020.html ? De fapt eu nu stiu ce fel de cusatura se foloseste la coaserea propriu-zisa a articolelor din jerse, stretch ... O cusatura cu doua ace si 3 sau patru ate? Of, sunt sacaitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ştiu ce aş putea să-ţi recomand. Eu sunt foarte mulţumită de a mea. Am luat-o de la Lidl, are 2 ace, 4 fire, dar pot coase cu un ac şi 3 fire sau 1 ac şi două fire, efectuază şi tiv rulat, şi încreţire şi ceva cusătură de acoperire căreia încă nu i-am dat de cap, dar va veni şi vremea ei. :) ).
      Cel mai bine să intri pe Lucru de mână http://www.lucrudemana.com/t2245-triplockoverlock-totul-despre-surfilare5 unde găseşti foarte multe sfaturi, explicaţii, recomandări... fetele sunt mult mai experimentate.
      Eu am cusut mult la liniară: colanţi, tricouri, trening, rochie din jerse sau bumbac cu elasten (găsesşti la mine pe blog la subiectele de croitorie) şi am fost încântată de produsul final, doar că a implicat mult mai multă muncă mai ales la finisare. Finisam cu zig-zag, tăiam surplusul de material...la tiv foloseam şi folosesc acul dublu. Şi rochia e cusută la liniară, doar festonul e pe triplock şi cusătura de pe interiorul mânecii. Acum sunt încântată de colanţii cusuţi pe triplock că merge rapid, mai mult durează să-i croiesc. :) De multe ori mă tem să cos direct pe triplock unele produse pentru că mai apar modificări şi atunci e mai greu.
      Când aveam doar liniara şi materialul era prea elastic foloseam doar cusătura zig-zag (cam la jumătate setat), pasul 2 - 2,5, şi atunci nu erau probleme cu faptul că nu se întindea suficient sau se rupea firul.

      Ștergere
  3. Multam pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua, Am o masina de surfilat de la Lidl si am o problema cu reglarea tensiunii la cusatura cu 2 ace si 4 fire, setare 3-3-3-3: pe fata totul pare sa fie ok, pe spate insa, tensiunea atei pare sa fie prea mica si apar niste bucle. Am setat 4-4-3-3 sau 4-3-3-3, in fine, o gramada de combinatii. Nu vrea si pace. Nu m-ar deranja, dar atunci cand cos tricot, intors pe fata lucrul apare cu o cusatura larga, inestetica. Ma poti ajuta, te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună!
      Nu-s foarte pricepută, eu când schimb setările încerc pe bucăţi din acelaşi material până-mi place cum arată cusătua. Dacă un fir e larg, mergi doar acolo pe o altă setare.
      Eu mai studiez şi-n carte şi modific setările cum scrie acolo.

      Ștergere
  5. Multam. Am rezolvat-o, nu era trecut bine firul de la acul stang prin discul de tensionare. Trebuie sa caut un loc de dat cu capul! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. La triploc folosesti ace pentru jerse?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folosesc acele care le-a avut triplock-ul când l-am cumpărat. Mă gândesc că-s şi pentru jerse.

      Ștergere
  7. Nu sint :( Tocmai am facut o pereche de pantaloni de pijama din jerse si au pocnit pe cusatura. Codita imi spunea ca a montat ace de jerse pe triploc si nu le-a mai schimbat. In mod sigur e o problema cu acele pentru ca am patit asta si la un tricou. La colanti nu ai remarcat sa "se sparga" ochiurile jerseului dupa cateva purtari?

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu ştiu... Eu nu am întâmpinat atâtea probleme nici când coseam jerse, tricot, bumbac la liniară, cu zig-zag sau drept.
    Nu am păţit să apară găuri la cusături, mai repede am păţit la colanţi cumpăraţi.

    RăspundețiȘtergere