luni, 5 aprilie 2010

Cozonac cu rahat

Nu mai stiu de unde am reteta aceasta.

Ingrediente:

*400 gr faina
*150ml lapte
*un cubulet de drojdie
*1 ou si un gelbenus
*200 gr zahar(data viitoare pun mai putin ca-i prea dulce si-l ingreuneaza)
* 2 pliculete zahar vanilat
*coaja de la o lamaie mica
*70 gr unt
*un praf de sare

Mod de preparare:

Am pus faina intr-un vas si am facut o gaura in centrul ei. Am  dizolvat drojdia in putin lapte caldut si o lingurita de zahar si am turnat in mijlocul fainii lasand sa stea vreo 5-10 minute.
Am adaugat oul si galbenusul, laptele, zaharul, vanilia, coaja de lamaie, praful de sare, iar untul topit l-am adaugat treptat in timp ce  framantam. 
A rezultat o mana de aluat :)


L-am lasat sa dospeasca vreo jumatate de ora.


Am intins o foaie, nici prea subtire, dar nici prea groasa si am pus rahat.


Cozonacul l-am pus in tava sa mai dospeasca vreo 20 de minute, l-am uns cu galbenus, am pus niste rahat peste si la cuptor cu el.


Nu mai stiu cat l-am copt ca nu m-am uitat la ceas.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu